GENERELLE INFORMATIONER
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte koordinatorerne for Seashow via mail: seashow@dgh-aalborg.dk. Ved at ’like’ siden ‘Seashow 2017’ på Faceboo, kan du altid følge med og få de nyeste opdateringer.
Programmet for turen
Programmet for Seashow 2017 er opdelt i tre dele; Åbent Skib (messe for borgerne), møder og besøg vedr. uddannelse (for messeudstillere) og møder og besøg vedr. erhverv (for messeudstillere). Dette fungerer således, at der under turen er udarbejdet et program, hvor der afholdes aktiviteter i de tidsrum, hvor der ikke er Åbent Skib. Som messeudstiller kan man frit vælge løbende, om man deltager i erhvervs- eller uddannelsesmøder.
De planlagte aktiviteter er et tilbud til deltagerne på Seashow, hvor tilmelding vil være påkrævet. Hvis du ønsker at benytte tiden på selvplanlagte møder, ser vi gerne, at du ikke tilmelder dig aktiviteterne eller framelder dig, hvis du bliver forhindret i møde op. Der vil være Åbent Skib i alle byer, på forskellige tidspunkter i løbet af dagen. Som deltager på Seashow skal du gerne være tilstede på din stand, når der er Åbent Skib.
Erhvervsdelen for ture har ’Fremtidens arbejdsmarked og erhvervsmuligheder’ i fokus. Programmet er planlagt med fælles netværksmøder, virksomhedsbesøg og en række erhvervsmøder.
Generelle informationer om turen og ombord på Sarfaq Ittuk
Hver morgen vil der være ’Morgenbriefing’ på skibet. Her præsenteres dagens program samt diverse andre relevante oplysninger for dagen.
Under sejladsen vil der være mulighed for, at holde et oplæg for de andre Seashow deltagere. Hvis du har interesse i dette, bedes du skrive til seashow@dgh-aalborg.dk. Et oplæg skal vare omkring 15 minutter.
På turen overnattes der i skibets kahytter. Da skibet har et begrænset antal kahytter, skal deltagerne bo to eller flere i samme kahyt – dette er grunden til, at der ved tilmeldingsblanket bliver spurgt til, hvem man vil dele soverum med.
Ved den første aften, d. 11. september, er det muligt at fravælge aftensmaden på skibet, således har hver deltagher rig mulighed for at komme ud og spise i byen eller bare se hovedstaden Nuuk.
Anden dagen på turen, d. 12. september, er der VIP-middag ombord på Sarfaq Ittuk. Her inviteres alle deltagere samt andre personer fra erhvervs- og uddannelsesområdet ombord til spisning. VIP-middagen afholdes imens skibet sejler i fjorden omkring Nuuk. Der er begrænsede pladser ved VIP-middagen, hvilket gør at deltagerlisten udarbejdes af koordinationsgruppen.
Rejsen frem og tilbage
Det er muligt at være deltagende fra Grønland eller Danmark.
Som deltager fra Grønland dækker prisen for sejlads fra Nuuk til Narsarsuaq. Man er således selv ansvarlig for at møde op på havnen i Nuuk den 11. september samt planlægge sin hjemrejse fra Narsarsuaq den 16. september.
Som deltager fra Danmark dækker prisen for afrejse fra Aalborg eller København, samt rejse fra Narsarsuaq til hhv. Kastrup eller Aalborg (hjemrejsen går over Island med chartret fly). Dette betyder at du selv er ansvarlig for transport til Aalborg Lufthavn eller Kastrup Lufthavn. Når du ankommer i Nuuk, vil der være transport fra Nuuk Lufthavn til havnen hvor Sarfaq Ittuk er.
Ønsker du, at forlænge dit ophold i Grønland skal du selv sørge for at booke din flybillet tur/retur mellem Danmark og Grønland. Dette betyder, at du som Seashow deltager betaler prisen som deltager fra Grønland. Såfremt du vælger denne løsning, skal det meldes ud til Det Grønlandske Hus på seashow@dgh-aalborg.dk senest den 15. juni 2017 – og gerne før, hvis dette er muligt.
Praktisk inf og forberedelse til turen
nder Seashow er der fælles skiltning i form af roll-ups, plakater og skilte. Skiltningen udstilles i byerne. Yderligere er alle stande markeret med et større skilt over standen. Desuden får alle deltagere udleveret en keyhanger. Du kan placere dine visitkort i plasticlommen til keyhangeren, så husk visitkort.
Til udarbejdelse af fællesskiltning: indsendelse af logo i .ai eller .eps (vektor-format) til seashow@dgh-aalborg.dk inden d. 14. juni.
Der er mulighed for at udstille eget materiale (roll-ups, kuglepenne, foldere, osv.). Roll-ups skal være med teleskopstang, da der på skibet er lavt til loftet. Alternativt kan du save noget af længden.
Materialer transporteres, ved at indlevere det til Det Grønlandske Hus i Aalborg senest mandag d. 14. august kl. 14.00.OBS: Hver deltagende aktør kan få transporteret 1 flyttekasse (roll-up behøver ikke lægges i kassen). Det transporterede materiale er delt ud på standende når du ankommer.
Har du interesse i at få oversat dit materiale, kan du kontakte Det Grønlandske Hus på seashow@dgh-aalborg.dk, som kan henvise til en oversætter (oversættelsen er på egen regning).